Hubci kalandjai

"És a pararam-pararam hol marad, he?"

Nem vagyok csiga többé

2011.12.02. 21:56 - hubcibu

Tegnap a párizsi formám hoztam, elmentem sétálni és megtaláltam a bevásárlónegyedet. Néhány kép ízelítőül megy. Utána nem sikerült telefont venni, de szerencsére ma elintéztem, ha valakit érdekel: 3275385574 az olasz számom.

 A mai napom a kórházban telt, reggel 8-tól délután 2-ig. Hát itt máshogy mennek a dolgok. A vizit 2,5 óra volt, mindenkit végig kiveséznek. Amúgy hasonló a rendszer mint nálunk, a szakorvosok szakrendelnek meg műtenek, a szakorvos jelölt és a rezidens viszik az osztályos munkát, a szigorló anamnézist vesz fel. Ami viszont nagyon más: a szigorló beteget vizsgál egyedül, sebet kötöz és varratot/kapcsot szed felügyelet nélkül. Nőgyógyászaton. Kicsit ügyesebbek és gyakorlatiasabbak, mint mi, mondanom sem kell. És meg vannak döbbenve, hogy minek 4 hét szülészet és 6 hét gyerek gyakorlat, nekik mindenből 2 van. Igaz ők mire végzésig jutnak valahogy jobban fel vannak készítve a gyakorlati életre, mint azt a fenti példa is mutatja.

Szinte unalmas leírni, olvasni meg gondolom még inkább az, de MINDENKI NAGYON KEDVES. A szigorló lány, akivel együtt vagyunk egy mukkot sem beszél angolul, de egész nap minden hova vitt magával, segített, megmutatott mindent. Az itteni dialektus agyrém, iszonyúan hadarnak, de ha lassan beszélnek értem nagyjából. Az orvosi dolgokból kb mindent, a többit...hát hellyel-közzel. A bemutatkozás olyan jól megy már, hogy reggel a prof azzal indított, hogy milyen jól beszélek angolul, majd ezt elmondta a tanulmányi felelősnek is, aki ezen felbuzdulva úgy hadart, hogy egy mukkot sem értettem belőle.

Gyakorlat után megvettem végre a telót, sétáltam egy kicsit, majd beköltöztem. Ezt már rettentően vártam, mivel kb csigának éreztem magam az elmúlt pár napban, ahogy húztam magammal mindenem a fél világon át. A pecóról a képek beszélnek. Két angol szakos olasz lánnyal lakom együtt, szerencsémre. 20 és 21 évesek, eddig csak az egyikükkel találkoztam, Naomival, nagyon féltem milyen lesz a hangulat, de mint itt mindenki nagyon laza ő is, és mindenben segít.

Mivel ide nem tudom feltölteni a képeket, a facebookon lesznek majd fenn...

A bejegyzés trackback címe:

https://hubcikalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr173432633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása